Det er vigtigt med en god it-support

For en stor mængde firmaer er det af yderst stor vigtighed, at deres it-systemer er oppe at køre altid. Men på trods af hvor godt et edb-system som til start er etableret, vil der senere opstå brug for tilpasninger som følge af at ønskerne ændres.

På den måde opstår der over tid brug for en seriøs it-support, som kan komme med en hjælpende hånd og en solid ekspertise, som tilser at den løbende drift og eventuelle tilretninger, som laves hen ad vejen, fungerer som forventet. For flere selskaber, kan selv mindre problemer nemlig let være en økonomisk belastning, som samtidig ligeledes kan påvirke institutionens omdømme hos kunder og leverandører.

Vælg en god it-leverandør

Der er klart et utal af valgmuligheder som spiller ind, i fald man skal vælge en god it-leverandør. Og hvilke parametre man finder vigtigst, kan altid variere fra virksomhed til virksomhed. Som oftest vil en blanding af karisma og tekniske evner være det, som har betydning, såfremt der skal udpeges en it-supporter.

Mangler du en ny samarbejdspartner, kan det nogle gange være en mulighed, at investigere en mulig leverandør. Ring til dem og læg en besked, eller send dem en e-mail, om at i gerne vil kontaktes. Sker det? Kontakter de dig? Fortæl konsulenten om en lignende situation, hvor din forretning har haft brug for hjælp og lyt til, hvordan de havde grebet problemet an. Efterlys nogle kundereferencer. Henvend dig eventuelt til en af kundereferencerne for at høre nærmere. Der er flere veje at gøre det på. Men anvend den sunde fornuft og tag ikke alt du hører for gode varer. I fald tingene virker for godt til at være sandt, så kan det jo være der er noget om snakken.

Måske kan der også søges idéer hos flere på din egn, hvor der muligvis kan være nogle, der er prøvet det samme . Det er typisk klogt at få indblik i andres erfaring, så du ad den vej selv kan afklare dine egne problemer.

Som et eksempel på, vigtigheden af en god it-support, kan jeg informere om en hændelse, som vi var ude for, for et års tid siden. En dag da vi kom i etablissementet, mødte vi to fejlbehæftede servere! Vi henvendte os straks til vores edb-konsulent, som kiggede på problemet omgående. Selv om opgaven jo ikke var sådan lige at gå til, tog det kun kort tid inden de havde fundet problemet. Hvad problemet skyldtes, vil vi have lov at gemme for os selv. Men jeg kan i hvert fald fortælle, at der var nogen i selskabet, som havde røde ører i lang tid bagefter. Det var altså en manuel forseelse, som gav os fejlen. Men som følge af en hurtig reaktion fra selskabets samarbejdspartner, kom vi relativ hurtigt op at køre igen og kunne fortsætte vores arbejde uhindret.

Derved kan man udlede, at en professionel it-leverandør er meget vigtig for it-driften i langt størstedelen af alle selskaber. Afsæt tid til at lede efter den mest optimale samarbejdspartner, som passer lige præcis til din institution og din situation.

Jeg håber du finder den rigtige samarbejdspartner