Rejs smart og billigt!

Der findes utallige af rejsebureauer der i disse dage annoncer med kampagnetilbud til en lang række destinationer. Men der er ikke altid at det kan betale sig at tage det første og bedste tilbud.

Hvordan få den laveste pris?

Der er en del der kan gøres for at få den bedste pris på sin rejse. Nogen kræver mere planlægning end andre, men selv om du er sent ude er der penge at spare. Nedenfor er der listet op nogle punkter der kan være til hjælp for at finde de billige rejser.

Bestil rejsen på net: Først og fremmest kan det betale sig at bestille rejsen på internet. Her findes som regel de laveste priser på rejser, og den bedste oversigt over tilbud. Det er let at finde fly og hotel, samt at tilpasse dette efter hvilken dato der passer bedst.  Mulighederne for at finde billige rejser, billige hoteller og Grupperejser er meget større på internet.

Tjek flere tilbud: hvis man vælger at opsøge et rejsebureau for at få information og tilbud kan det betale sig altid at undersøge hvad en tilsvarende rejse vil koste hos tre andre rejsebureauer. Potentielt kan du spare gode penge på dette. Når man ved hvor man vil rejse, handler det om at bestille turen så hurtigt som muligt. Specielt i højsæsonen er det normalt at fly og hoteller fyldes op, og der med går priserne også til tops. Juli er selvfølgelig den dyreste måned at rejse i da skolernes sommerferie ligger her og de fleste forældre og voksne vælger at tage ferie samtidig.  Og dette føre til en stor tilstrømning af rejsende både indlands og udenlands.

Vælg dato med omhu: Det kan også være en ide at tænke over hvilken dag der er bedst at rejse på, for ikke at snakke om billigst. Normalt er det billigere at rejse på en tirsdag, onsdage og lørdag. Det kan betale sig at bestille fly der går tidligt om morgen, da fly på eftermiddag og aften oftest er meget dyrere.
Hvis rådene ovenfor følges vil der være mange penge at spare. Men hvis du fremdeles ikke har bestilt nogen rejse til nu i sommer, så begynder det at haste! Specielt imellem uge 26 og 27 er der normalt et stort hop i priserne.

Om forfatter:
Christian skriver og distribuere artikler for et digitalt markedsføringsbureau, med en lang kunderække inden for flere forskellige brancher. Artiklerne der distribueres skal kun bruges til information, læserne bør altid undersøge informationen og ikke gennemføre handlinger kun på baggrund af artiklerne.