Ny dansk blog vil lære danske webfolk at skrive webtekst, der konverterer

Den første danske blog dedikeret til online copywriting og webtekst er netop gået i luften. Online-tekstforfatter.dk er et ambitiøst projekt, der skal lære skandinavere, der arbejder med online mediet, at udnytte den fulde effekt af den vigtigste del af deres webkommunikation – selve webteksten!

”Online succes handler om konvertering, og konvertering handler i bund og grund om at få folk til at gøre det, du vil have dem til at gøre. Nettet er et skriftligt medie, og i sidste ende er det din webtekst, der får folk til at skride til handling.”

Sådan lyder det fra eksperten bag bloggen, Michael Aagaard, der mener, at de færreste forstår de unikke omstændigheder, der gør sig gældende på nettet, og at langt de fleste begår en fatal fejltagelse ved at have en offline-tilgang til deres online-tiltag.

”En reklamekampagne på TV kan defineres som en kæmpe succes, hvis der er tilpas mange, der bliver eksponeret for den. Men online er det ikke en succes, før de potentielle kunder er blevet konverteret til aktive brugere eller betalende kunder.”

Hvert eneste af de ugentlige blogindlæg giver læseren konkrete tips og tricks såvel som stof til eftertanke, der lærer læseren at forstå online mediet og opnå den fulde effekt af sin webtekst.

Besøg bloggen og læs mere om webtekst der involverer, motiverer og konverterer.

Michael Aagaard arbejder til daglig fuldtid som online copywriter og junior SEO-specialist hos Deducta Online Marketing og har ud over arvejdet med Online-tesktforfatter.dk optrådt som gæsteblogger i den Amerikanske online copywriting-blog, copyblogger.com, der er kåret blandt de 5 mest indflydelsesrige marketing-blogs i verden af Advertising Age.