Styrk dit brand med en online julekalender

Online Julekalender skal laves i Sommeren

Med en online julekalender kan du generere mere trafik på dit website, få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev og samtidigt skabe stærke relationer til dine kunder. Hvad enten din julekalender er målrettet kunder, leads eller medarbejdere i den egen virksomhed, kan du på en positiv og anderledes måde skabe opmærksomhed omkring din virksomhed samt engagement hos målgruppen.

?

Skab værdi gennem gamification

Med en online julekalender kan du også engagere dine kunder ved hjælp af gamification. Gamification handler om at engagere eksisterende og nye kunder ved brug af forskellige spilelementer. Du kan benytte julekalenderens høje involveringsgrad til at lære dine eksisterende kunder endnu bedre at kende ved eksempelvis at give dem flere lodder i lodtrækningen, når de udfylder spørgeskemaer. Den information du indsamler, kan du efterfølgende bruge til at målrette din markedsføring.

På den måde skaber kalenderen også værdi for dig, efter at den er slut. Nu har du et godt udgangspunkt for at opdele dit kundesegment og fremadrettet være i stand til at målrette din markedsføring mere præcist.

En online julekalender kan også være med til at skabe en succesfuld leadgenerering. Tilmeldingsprocessen og den løbende svarproces gennem kalenderes løbetid giver dig god mulighed for at få deltagerne til at afgive deres e-mailadresse og eventuelt til at synes godt om din Facebook-side eller lignende.

?

Boost dit brand med online spil

Undersøgelser viser, at mellem 50 og 75 procent, der deltager i en julekalender online er aktive alle 24 dage af kalenderens løbetid. Du har derfor rig mulighed for at kommunikere dine budskaber, øge kendskabet til din virksomhed og booste dit salg.

?

Du er med til at bestemme, hvor deltagerne skal lande efter at have deltaget i dagens konkurrence. Derved kan du øge trafikken på dit eget website eller på andre blogs, apps, Facebook-sider og lignende. Har deltageren en god oplevelse med julekalenderen, deles den hurtigt med andre, og dine deltagere vil med større sandsynlighed være en positiv ambassadør for din virksomhed. Du kan også promovere aktuelle tilbud, efter at en deltager har svaret på dagens spørgsmål.

?

Tilpas din online julekalenderen til flere platforme

Interaktion på sociale medier foregår i større og større grad fra mobile enheder. Det er derfor enormt vigtigt, at din online julekalender kan tilgås fra både mobiltelefoner og tablets. Sørg for, at kalenderen bliver udviklet, så den er tilpasset alle enheder. Det giver dine kunder en god oplevelse, uanset hvilken enhed de tilgår konkurrencen fra. Når kalenderen er optimeret mod flere platforme, bliver konverteringsraten højere, da du ikke mister potentielle deltagere og dermed leads, ved at tilmeldingen til konkurrencen er for besværlig på den pågældende enhed.

Se megert mere om online julekalenderer her

?