CAS Bookingsystem
Hvad er CAS Bookingsystem?
CAS Bookingsystem er et bookingsystem med tilhørerende app der hjælper institutioner, vikarbureauer m.fl. med at administrere løse og faste vikarer.
Hvilke fordele er der ved CAS Bookingsystem?
Der er mange fordele ved at vælge CAS Bookingsystem og nedenfor er lavet et overblik over nogle af de mange fordele CAS Bookingsystem har at byde på:
App til både vikarer og planlæggere
På vikarappen får vikaren besked om ledige vagter, kan skrive direkte med planlæggerne og har det fulde overblik over sine timer. Vikaren kan melde sin interesse eller booke en vagt med et enkelt klik.
Appen til planlæggerne gør det let for planlæggerne at oprette og udsende vagter der skal dækkes. Der er mulighed for at skrive direkte til vikarerne, vedlægge vagtbeskrivelser samt kørevejledning.
Løn, fakturering og digitale timesedler
CAS Bookingsystem kan integrere til diverse lønsystemer og med få klik er det muligt at afregne lønnen inkl. kørsel, diverse tillæg mm.
Bookingsystemet kan også integreres til de fleste faktureringssystemer og når integrationen er klaret kan faktureringen gennemføres med få klik.
Det er også muligt i bookingsystemet at benytte digitale timesedler med signatur godkendelse.
Sikkerhed
Med to-faktor godkendelsen er datasikkerheden øget betragteligt. Det er muligt for den enkelte bruger selv at vælge, om koden skal sendes på mail eller via SMS.
Med SSL-kryptering bliver datasikkerheden øget og risikoen af tab af data bliver dermed reduceret.
Med en log bliver alle relevante hændelser gemt i systemet og kan dermed let findes frem igen via loggen.
CAS Bookingsystem sikrer en stabil drift på egne servere i et ISO certificeret driftscenter. Herunder er inkluderet en backup, korte svartider, krypteret dataudveksling og høj oppetid. Ydermere understøtter CAS Bookingsystem GDPR på enhver måde.
Timeregler, kørselsregnskab, statistik og dashboard
Du kan oprette timeregler på den enkelte vikar for eksempel med hviletider, tidsbegrænsning, hviledøgn mv. Der kan man som planlægger undgå at overtræde gældende arbejdstidsregler. Ydermere kan systemet holde styr på, hvor mange km vikaren har kørt og samtidig afleverer det kørselsregnskabet til lønafregningen, så det bliver let og overskueligt.
Systemet kan også give overblik over statistik på vikaren – timeantal samt det samlede forbrug af vikartimer på de enkelte afdelinger. Dette er med til at skabe et godt overblik for planlæggeren.
Et andet godt værktøj til et godt overblik er systemets dashboard – en form for cockpit som indeholder data som planlæggeren selv udvælger. Dette skaber overblik over alarmer, ulæste beskeder, ubesatte vagter og meget mere.
Det er også muligt at bruge værktøjet “statistik” til at give et overblik over, hvordan vikarernes vagter fordeler sig over tid og kunder mm.
Med funktionen “dataudtræk” er det muligt at bygge sit egen dataudtræk med de relevante data man ønsker. Størstedelen af de data der anvendes i systemet kan behandles og eksporteres.
E-mail skabeloner, jobansøgninger og SMS
Det er muligt at bygge sine egne e-mail skabeloner til forskellige formål for eksempel velkomst e-mail til nye ansatte, glemt kodeord, kvitteringer til kunder eller meget mere.
Man kan også opbygge sine egne ansøgningsskemaer. Disse kan let kobles til ens hjemmeside sådan at indkomne ansøgninger automatisk gemmes i systemet.
Som planlægger kan du sende SMS’er til vikarerne – dette koster 28 øre per SMS. Du kan også bruge app-notifikationer til vikaren, hvilket er gratis.
Kvik Book, ferier og kalender integration
Et bureaus kunder kan få deres eget login til systemet og på egen hånd være i stand til at oprette og udsende vagter direkte til bureauets vikarer.
Det er muligt for vikaren at registrere sin ferie og vagtønsker i systemet. På denne måde kan planlæggeren tage højde for dette i den daglige planlægning, både individuelt og til alle.
Systemet tilbyder en kalender integration sådan at vikarerne har mulighed for at se sine vagter i sin kalender på telefonen. Ydermere er det muligt for vikaren at få en reminder på sine vagter.
At udsende vagter som planlægger
Der er flere måder for planlæggeren at udsende vagter på i systemet. Den ene er ”først til mølle”-princippet. Her udsender planlæggeren vagter i systemet og den første vikar der tager vagten, får vagten. Det er ikke muligt at lave dobbeltbookninger i systemet.
Planlæggeren kan også udsende vagter til relevante vikarer, som kan vise sin interesse for vagten. Herefter kan planlæggeren selv vælge hvilken vikar der skal have tildelt vagten.
Favoritter, egenskaber og rådighedsvagter
Det er muligt i systemet at vælge favoritter blandt de forskellige vikarer. Med et enkelt klik kan man markere vikaren som favorit eller som uønsket. Herved kan kunderne tilbydes de vikarer de helst vil have og undgå de vikarer de ikke ønsker.
Man kan også knytte egenskaber op til de forskellige vikarer. Herved kan man gøre det nemmere at finde den rette vikar til opgaven når man laver en vagtoprettelse.
Med rådighedsvagter tillader systemet at planlæggeren benytter rådighedsvagter med indbyggede pauser og at disse bliver medtaget automatisk i lønafregningen.
Alarmer på dokumenter, infoskærm og rulleplan
Det er muligt at dato alarmer kan tilknyttes børne- og straffeattester sådan, at planlæggerne får besked når en attest skal fornyes.
Systemet kan blive vist på infoskærme og dermed give et overblik over dagens arbejdssteder med vikarer og vagter.
Der er en rulleplan funktion i systemet som gør det muligt let at planlægge og udrulle flere måneders vagtplanlægning. Dette indebærer både til faste medarbejdere og vikarer.